sobota, 13 kwietnia 2013

"Pamiętnik Blumki" Iwony Chmielewskiej (Media Rodzina 2011).

Tym razem w obrazkach.
Tekst, ilustracja, emocje towarzyszące lekturze - genialne.
Mnie pozostaje milczeć i pochylić się nad życiem.
Janusz Korczak coraz bardziej fascynuje, ciekawi, przyciąga.
DZIEŁO Iwony Chmielewskiej to niebanalna, pięknie wydana, wzruszająca opowieść o dzieciach, o nauczycielu, o wartościach i wychowaniu.
Pozycja obowiązkowa. Dla każdego.







Virginia Woolf i Sylvia Plath "poległy" przy Iwonie Chmielewskiej. Książki dla dzieci: Niebieska zasłona i Garnitur na każdą okazję nie przykuły na dłużej mojej uwagi, ponieważ nie wyróżniają się niczym szczególnym na tle setek innych książek. Jedyne, co przyciąga wzrok to nazwiska znanych i cenionych pisarek. Dla mnie ważnych, ale to nie znaczy, że jestem wobec nich bezkrytyczna.


9 komentarzy:

  1. Faktycznie pozycja obowiązkowa. Do kupienia w najbliższym czasie i poza obowiązującą kolejką. Inne książki będą musiały poczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i warto, ale nie czuję potrzeby czytania tego.

    OdpowiedzUsuń
  3. ta książka jest cudowna. Słowa tutaj nie są potrzebne. Muszę, muszę ją mieć!!! Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To rzeczywiście obowiązkowa lektura. Na pewno zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Te krótkie fragmenty książki, jaki zamieściłaś, naprawdę robią wrażenie. Wydaje mi się, że to pozycja niezwykle mądra w swej prostocie. A takie są najbardziej wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytaliśmy i wzruszaliśmy się...

    OdpowiedzUsuń
  7. zachwyciły mnie ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ja już Ci kiedyś polecałam "Jest taka historia" o Korczaku?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...