czwartek, 31 grudnia 2015

2015. Książki przeczytane.

Małe podsumowanie roku 2015. Nie brałam udziału w żadnych wyzwaniach, nie liczyłam książek czytanych, by dobrnąć do jakiejś magicznej liczby. Czytałam. Po prostu. Raz zachłannie, innym razem spokojnie. Myślę, że dokonywałam udanych wyborów, jeśli chodzi o lektury. Najmniej podobały mi się dwie książki: Billie Anny Gavaldy (choć, jak wspomniałam w poprzednim poście, francuska pisarka należy do moich ulubionych) i Kochając syna Lisy Genovy (rzuciłam się na tę powieść po przeczytaniu cudownego Motyla i mocno się rozczarowałam). Na szczęście więcej było zachwytów, a znaczną ilość tytułów uważam za bardzo udane. Te najważniejsze zaznaczyłam tłustym drukiem i wszystkim polecam. O setkach przeczytanych stron książek dla dzieci nie wspominam, w zestawieniu umieściłam jedynie sześć tytułów dla młodzieży, które czytałam sama lub z nastoletnią córką. Oro Marcel A. Marcel zasługuje na szczególne wyróżnienie.

1. Anna Gavalda Billie
2. Maciej Sadowski Ryszard Kapuściński. Fotobiografia
3. Regina Brett Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu
4. Ilona Wiśniewska Białe. Zimna wyspa Spitsbergen 
5. Agnieszka Stelmaszyk Tajemnica klejnotu Nefertiti (1 tom Kronik Archeo)
6. Joanna Jagiełło Hotel dla twoich rzeczy. O życiu, macierzyństwie i pisaniu
7. Wendy Welch Księgarenka w Big Stone Gap. O przyjaźni, wspólnocie i nadzwyczajnej   przyjemności z dobrej książki
8. J.K.Johansson Laura
9. Anna Fryczkowska Kurort Amnezja
10. Rodrigo Rey Rosa Severina
11. Marta Kisiel Dożywocie
12. Charlotte Link Wielbiciel
13. Joanna Bator Rekin z parku Yoyogi
14. Neil Gaiman Ocean na końcu drogi
15. Małgorzata Halber Najgorszy człowiek na świecie
16. David Foenkinos Nasze rozstania
17. Susan Maushart E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji
18. Katarzyna Michalik - Jaworska Blizny
19. Sylvain Tesson W syberyjskich lasach
20.  Jeanette Winterson Po co ci szczęście, jeśli możesz być normalna?
21. Julita Bator Zamień chemię na jedzenie
22. Lars Kepler Piaskun
23. Paul Auster Sunset Park
24. Jean Liedloff W głębi kontinuum
25. Agnieszka Tyszka Zosia z ulicy Kociej. Na wycieczce
26. Jorn Lier Horst Jaskiniowiec
27. Maciej Roszkowski Pisane słońcem
28. Jesper Juul Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?
29. Elly Griffiths Janusowy kamień
30. Agnieszka Stein Dziecko z bliska
31. Joanna Wachowiak Kot kameleon
32. Paul Auster Dziennik zimowy
33. Camilla Lackberg Pogromca lwów
34. Lisa Genova Motyl
35. Lisa Genova Kochając syna
36. Kinga Izdebska Biuro kotów znalezionych
37. Lena Dunham Nie taka dziewczyna. Młoda kobieta o tym, czego "nauczyło" ją życie
38. Mary Norton Pożyczalscy na wyspie
39. Joanna Woźniczko - Czeczott Macierzyństwo non-fiction. Relacja z przewrotu domowego
40. Robert Rient Świadek
41. Asne Seierstad Księgarz z Kabulu
42. John Williams Profesor Stoner
43. Robin Sloan Całodobowa księgarnia pana Penumbry
44. Christer Mjaset Białe kruki
45. Santiago Pajares Książka, której nie ma
46. Marcel A. Marcel Oro
47. Anna Kamińska Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak
48. Sophie Hannah Buźka
49. Peter van Olmen Odessa i tajemnica Skrybopolis
50. Elizabeth Winder Sylvia Plath w Nowym Jorku. Lato 1953
51. Barbara Łopieńska Męka twórcza. Z życia psychosomatycznego intelektualistów
52. Karl Ove Knausgard Moja walka. Księga 1
53. Kaja Malanowska Mgła
54. Kathrin Lange Serce ze szkła
55. Katarzyna Puzyńska Motylek
56. Katarzyna Molęda Szwedzi. Ciepło na Północy
57. Anna Gavalda Pocieszenie
58. Andrzej Stasiuk, Dorota Wodecka Życie to jednak strata jest
59. Nigel Slater Tost. Historia chłopięcego głodu
60. Małgorzata Musierowicz Feblik
61. Cornelia Funke Anyżowa warownia
61. Katarina Bivald Księgarnia spełnionych marzeń
62. Co czytali sobie, kiedy byli mali (rozmawiali Ewa Świerżewska i Jarosław Mikołajewski)


5 komentarzy:

  1. Jeśli dobrze wczytałam się w tytuły, to chyba tylko "Pogromcę lwów" czytałam z tej listy. A w najbliższych planach mam Martę Kisiel i "Dożywocie". Świetny wynik, gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dożywocie" czyta się świetnie, więc zdecydowanie polecam:)
      Ja w najbliższych planach mam "Więcej czerwieni" Puzyńskiej.

      Usuń
  2. Ale lista interesująca. Nie znam mnóstwa tytułów. "Księgarz z Kabulu" i na mnie zrobił potężne wrażenie. Polecasz Halber? Ja ja trochę szerokim łukiem obeszłam, bo był moment,z e wszyscy o niej pisali i robili z nią wywiady i to ciśnienie na sprzedaż wydało mi się podejrzane. Ale chyba się końcu przemogę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opinie o książce Halber są różne i znam osoby, których książka nie poruszyła, więc nie gwarantuję podobnego do mojego odbioru. Mnie kopnęła, a takie tytuły się pamięta.

      Usuń
  3. Imponująca lista, a i wieloma tytułami mnie zainspirowałaś. Brawo!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...