niedziela, 15 marca 2009

Nicole Krauss "Historia miłości"

Nie wiem, czy mnie się ta książka podobała. Czytałam z zainteresowaniem, ale z pewnym niezrozumieniem również.

To nie tylko historia książki. To przede wszystkim historia człowieka, który swe życie poświęcił miłości.
Leo Gursky jest dziwnym mężczyzną - samotnym, zapomnianym, żyjącym przeszłością. Jego życie kręci się wokół wspomnień o Almie, młodzieńczej miłości, i wokół chęci poznania syna, który nie wie o jego istnieniu.
U kresu życia jest człowiekiem rozgoryczonym.

Poza mną samym nigdzie nie było ani śladu mnie.

To książka o samotności, o bezgranicznej tęsknocie, o miłości.
To książka o kłamstwie.
To książka o niespełnieniu.
To książka o książce, która wywarła wpływ na życie kilku osób, a nigdy nie została wydana.

4/6

4 komentarze:

  1. już dość dawno czytałam i niewiele pamiętam ... poza specyficzną budową i na pewno dobrymi wrażeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. budowa jest rzeczywiście specyficzna, a samą książkę czyta się dobrze...nie zachwyciła mnie, bo może za wiele się po nie spodziewałam - czasami lepiej się nie nastawiać, ale nie da się nie nastawiać, jeśli się czyta różne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziwna książka. Ale pamiętam, że mi się podobała :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, coś w niej jest, ale czuję się trochę rozczarowana

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...