niedziela, 5 lipca 2009

Dobry kryminał nie jest zły (Martha Grimes "Pod Przechytrzonym Lisem")

Mgliste miasteczko Rackmoor nad Morzem Północnym. Wieczór. Morderstwo. Tożsamość ofiary pozostaje niewyjaśniona niemal do końca książki. To Dillys March czy Gemma Temple?
Inteligentny i zrównoważony inspektor Richard Jury, wiecznie zakatarzony Wiggins i błyskotliwy Melrose Plant prowadzą śledztwo. Niespiesznie i dokładnie. Poznają społeczność niewielkiego miasteczka, popijają rackmoorowską mgłę w barze "Pod Przechytrzonym Lisem", próbują dopasować do siebie elementy zbrodniczej układanki.
Jeśli ktoś oczekuje nagłych zwrotów akcji, pościgów za podejrzanym, mrożącej krew w żyłach strzelaniny - u Marthy Grimes tego nie znajdzie. Scotland Yard to nie FBI.

Dobry kryminał, w którym, tak jak lubię, na początku tajemniczy ktoś zabija, a potem, razem z inspektorem/komisarzem/policjantem mogę rozwiązać zagadkę. Zdecydowanie mniej frajdy mam z czytania książki, w której od początku wiem, że pan X zabił i śledzę tylko działania władzy, i wkurza mnie, że oni nie wiedzą, a ja wiem...

4.5/6

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki z "Mrocznej serii"! Krajewski, Marininia - mają specyficzną atmosferę. Też czasem mam ochotę wejść w treść i krzyknąć do detektywa - hej, zabił pan X!

    OdpowiedzUsuń
  2. NIE WIEDZIAŁAM, ŻE LUBISZ KRYMINAŁY :) :p JESZCZE MNIE ZASKAKUJESZ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. joanna - to dobra seria, choć przygodę z Marininą zaczęłam od "Gry na cudzym boisku" i nie podobała mi się ta książka, co nie skreśla tej autorki całkowicie; zamierzam jeszcze sięgnąć po Marininę;
    Szania - ano lubię, ale nie czytam często:)czy jesteś tym, kim myślę, że jesteś?

    OdpowiedzUsuń
  4. A dzisiaj na rynku księdarskim debiutuje trzecia część z tymi bohaterami. Nutta

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostały mi więc do przeczytania dwie książki z tymi bohaterami, a poza tym jeszcze kilka innych autorstwa Grimes.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...