czwartek, 5 marca 2009

Clare Compton "Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami"

Urocza jest ta książka. Wypożyczyłam ją z myślą o sobie. Stwierdziłam, że mój pięcioletni szkrab nie wykaże zainteresowania. Szkrab jednak kazał "Cukiernię..." czytać na głos, więc mama czytała. I Majka oznajmiła, że też chce mieszkać w takim fajnym miejscu.

Naprawdę jest fajne - pachnie kawą i ciastkami. Przyciąga. Zaprasza.
Rozgościłam się :-)

Historia Ani i Kici, które trafiają do Londynu, gdzie przez pół roku mają mieszkać u ciotecznej babki Zofii, jest ciepła, mądra, słodka. Grzeczna. Taka trochę niedzisiejsza.
Urocza.

5/6

3 komentarze:

  1. Czyli, że na prezent dla pięciolatki to nie był by zły pomysł? Właśnie czegoś szukam, więc podpowiedź by się przydała;) sama nie jestem na bieżąco;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko stwierdzić, bo większość pięciolatków nie wysłuchałoby tej historii z dwóch powodów: to dość gruba książka i ilustracje występują sporadycznie. Moje dziecko jest skrzywione przez mamę czytelniczkę i w wieku dwóch lat słuchało Niemcewicza, bo mama nie miała czasu, a Majka domagała się czytania i czytałam na głos "Powrót posła":-)
    Jeśli dziewczynka, której chcesz kupić prezent też jest zapaloną "czytelniczką" i nie zależy jej na obrazkach, to "Cukiernia..." jest świetna.
    Jeśli jest to "normalna" pięciolatka, to polecam np. "Drogę miodową" Stefana Potockiego, "Pewnie, że Lotta umie jeździć na rowerze" Astrid Lindgren czy "Adasia i Słonia" Ludwika Janiona. Majka bardzo lubi książki Pawła Beręsewicza ("Co tam u Ciumków" i in.) i serię o Pippi Pończoszance.

    OdpowiedzUsuń
  3. :)) dziękuję za podpowiedzi:) zapisuję wszystkie i rozpoczynam poszukiwania;)
    moja mała chrześnica garnie się do książek, ale niestety nie ma wokół siebie zapalonych czytelników:( a ja widuję ją tylko kilka razy w roku:( liczę, że kiedy sama nauczy się czytać będzie mi łatwiej ją zarażać ;))

    a swoją drogą ... historia z "Powrotem posła" naprawdę niezła jest!!:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...